20 september 2016

Morning Glory

Dance

 

Waaah! Fast att jag steg upp 05.50 idag, satt på cykeln innan klockan 7.00 och rev av ett pass på Åhlens har jag haft makalöst mycket energi och bubblar av ännu mer nu efter klass med Anna Ståhl. Det är galet vad mycket inspiration och dansglädje hon ger! Den här veckan håller Anna i jazzen och hon får mig att kasta mig ut, testa, känna och dansa. Tekniskt svåra, långa kombinationer ger mig inget annat val än att bara släppa och köra! Koreografin vi gjorde var till en låt av Sia också, vilket får allting att falla på plats av sig själv. Det går liksom inte att "bara" dansa till Sia, alla de känslor som finns i hennes röst avspeglas i kroppen. I helgen såg jag till exempel videon till nya The Greatest och mina ögon tårades vid första scenbilden och då hade hon inte ens börjat sjunga!!!!
 
Jag älskar att dansa men det vet ni redan att jag gör, ni har om inte annat hört det x antal gånger ;) Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och få iväg några mail som väntar! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress